OPEN DAG 15 JULI 2023 10.00 - 16.00 uur!!

Op zaterdag 15 juli wordt een Open Dag gehouden op de zorgboerderij. Tijdens deze Open Dag laten de deelnemers de verschillende activiteiten zien op de zorgboerderij. U bent van harte welkom op de Haarsterweg 47a in Marum.

NIEUWS FEBRUARI 2023

In januari 2023 hebben we bezoek gehad van een onafhankelijk beoordelaar voor een audit op de locatie. De beoordelaar heeft het kwaliteitssysteem van de zorgboerderij getoetst. Wij hebben het keurmerk voor 3 jaar ontvangen!

Vogelhuisjes Pimpelmees/Koolmees als bestrijdingsmiddel tegen de eikenprocessierups!

In de lente en de zomermaanden zorgt de eikenprocessierups voor veel overlast. De rups leeft in eiken die door heel Nederland te vinden zijn. De brandharen van de rups kunnen jeuk, uitslag, zwellingen en rode ogen veroorzaken. Dat is erg vervelend voor mensen.

MAAR...verschillende vogels vinden de rups helemaal niet vervelend, omdat ze de rups graag opeten. Daarom is het belangrijk om deze vogels meer aan te trekken in de bomen, zodat wij als mensen minder last hebben van de rups. Het aantrekken van vogels kan onder andere door het ophangen van vogelhuisjes voor de pimpelmees en koolmees!

VOGELHUISJES
De deelnemers van Stichting Zorg voor Elkaar zijn druk bezig om vogelhuisjes te maken voor de pimpelmees en de koolmees!

Wilt u gebruik maken van een natuurlijke bestrijdingsmethode tegen de rups? Bestel dan een mooi zelfgemaakt vogelhuisje! Een vogelhuisje kost € 4,75.

Muziekstudio

Door de deelnemers en praktijkbegeleider is in de afgelopen weken hard gewerkt aan het maken van een eigen muziekstudio.

Update mei 2019

Zorgboerderij

Het is ruim twee jaar geleden dat we zijn begonnen met het opzetten van de zorgboerderij van Stichting Zorg voor Elkaar. Allerlei activiteiten zijn ontwikkeld en het gebouw is, daar waar nodig, aangepast. De deelnemers weten ons te vinden en hebben het erg naar hun zin bij ons. Ook zijn we druk bezig geweest met de werkzaamheden voor het behalen van het keurmerk 'Kwaliteit laat je zien' van het Kwaliteitsbureau Landbouw en Zorg. Januari jl. is de eerste schriftelijke toetsing geweest en deze is goed gekeurd. Ook hebben wij de toetsing van de GGD doorstaan, die in opdracht van de gemeente is uitgevoerd. In het komende jaar gaan we verder aan het werk voor het behalen van het keurmerk 'Kwaliteit laat je zien'.

Deelnemers

Op dit moment zijn er nog beperkte plaatsen voor nieuwe deelnemers. Mocht u of jij meer informatie willen over een plek bij Stichting Zorg voor Elkaar, dan kunt u/kun jij contact opnemen met Hans Hakvoort via het telefoonnummer: 06-53220550 of via het e-mailadres: stichtingzorgvoorelkaar.marum@gmail.com.

Groenten en fruit

In de afgelopen weken zijn er fruitbomen geplant. We hopen volgend jaar hier de eerste vruchten van te kunnen gaan plukken. De tuin en de kas zijn klaar gemaakt voor het komende seizoen. De eerste groenten zijn gezaaid en geplant. Zodra groenten rijp genoeg zijn voor de verkoop, wordt dit vermeld op het verkoopbord dat u bij de weg zult zien staan.

Bedrijfsauto

De bedrijfsauto is voorzien van logo van de Stichting en reclame van de sponsor. Bedankt sponsor Fripaan aanhangwagens en Kits Reclame!